Gündem

İzmir’in tarihi projesinde geri sayım başladı

Buca ile Bornova’yı kesintisiz birbirine bağlayarak kent trafiğine nefes aldıracak Onat Tüneli’nde ışık göründü. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, iş makinesine binerek sağ tüpü birleştiren duvarın yıkımına katıldı. Yıkılan duvarın ardındaki işçiler, Başkan Dr. Cemil Tugay’ı Türk bayrağı ile karşıladı. Başkan Tugay, çalışmaları bir yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini söyledi.
   
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin öz kaynaklarıyla yapımına devam ettiği ve tamamlandığında Türkiye’nin belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun karayolu tüneli olacak Buca Onat Tüneli’nde ilk ışık göründü. Buca ile Bornova’yı birbirine bağlayarak kent trafiğine nefes aldıracak tarihi yatırımın 2,5 kilometrelik tünel etabında sağ tüpteki kazı çalışmaları tamamlandı. Son duvar, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın katıldığı törenle yıkıldı. Buca Onat Caddesi girişinde tünel kazısının yürütüldüğü alana gelen Başkan Tugay,  ekskavatöre binerek Buca Onat Caddesi ile Altındağ girişlerini birbirine bağlayan son duvarı kırdı. Yıkılan duvarın ardından Başkan Tugay’ı, 7 gün 24 saat esasıyla projenin yapımı için çalışan emekçiler Türk bayrağıyla karşıladı. Törene Başkan Dr. Cemil Tugay’ın yanı sıra İzmir Büyükşehir Belediye Meclisi CHP Grup Başkan Vekili Altan İnanç ve İzmir Büyükşehir Belediyesi bürokratları katıldı. İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Çağatay Güç, projenin durumu hakkında Başkan Tugay’a bilgi verdi. 

Tugay: Trafik rahatlayacak
Programda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, bir aşamayı daha geçerek tünellerin birisinde iki uçtan başlayan kazıların bittiğini belirterek, “Tünelin ucunda ışık görüldü derler ya, onu bir tünelde yaşadık. Diğer tarafta da 140 metrelik bir yer kaldı. O da açılınca her iki tünelin kazısı bitmiş olacak. Tünel dışında da çalışmalar devam ediyor. Bu proje en önem verdiğimiz projelerden biri. Çünkü Yeşildere, Mürselpaşa ve Ankara Caddesi’ndeki trafik yoğunluğunu alacak. Oradan bir bypass sağlayarak Buca üzerinden Bornova’ya trafiği aktaracak bir ara bağlantısı bu. 2,5 kilometre gidiş, 2,5 kilometre geliş olmak üzere 5 kilometre uzunluğunda bir tünel yapıyoruz. Türkiye’de belediye kaynaklarıyla yapılan en uzun tünel. İzmir’in  belediye eliyle yapılan ilk tüneli aynı zamanda. Ayrıca İzmir’in içindeki en uzun tünel. Biz trafiği rahatlatacağını bildiğimiz için olabildiğince hızlı yapmaya ve bitirmeye çalışıyoruz. Ekonomik açıdan çok rahat olmadığımız bir dönemde olmasına rağmen bütün gücümüzle buraya kaynak ayırarak bu tüneli bir an önce tamamlamak için çalışıyoruz. Tünelin açılması ve zemini, tavanının kaplaması bittikten sonra mekanik çalışma yapılacak. Tünelin ucundan bir bağlantı yolu otogarın oradaki karayoluna bağlanacak. Bunları en geç bir sene içinde tamamlarız diye düşünüyoruz” dedi.

“Hükümet inşallah İzmir’e hizmet edecek”
Yoğun çaba içinde projeleri sürdürdüklerini hatırlatan Başkan Tugay, “Biz temel belediyecilik hizmetlerimizi aksatmadan yapalım, sosyal belediyeciliğimizi güçlendirerek devam ettirelim, bunun yanında şehrin ihtiyacı olan altyapı, ulaşım, trafik ve kentsel dönüşüm konuları başta olmak üzere bu konularda çalışalım diye çaba gösteriyoruz. Bazı konular aslında belediyenin neredeyse sorumluluğu olmadığı halde üzerimize yıkılmış durumda. Bunlardan birisi körfezle ilgili konu. Zaman zaman konuşuyoruz. Bu dönemde henüz daha 13 ay geçmiş olmasına rağmen uzun zamandır bitirilmeyen ve aksamış olan 4. Fazı yakın zamanda açtık. Bu tünel de bittiği ve açılışını yaptığımız zaman ikinci büyük projeyi de tamamlamış olacağız. Bir şey yapmıyor cümleleri kuranlar var, onları ayıplayarak bunları hatırlatıyorum. Gerçekten çok yoğun çaba içindeyiz. Dostluk Bulvarı’nın şu anda açılışı için yoğun çaba gösteriyoruz, Mürselpaşa Altgeçidi için çalışıyoruz. Diğer taraftan uzun zamandır bekleyen kentsel dönüşüm projelerinde belli bir noktaya geldik. Kooperatifler aracılığıyla yapılacak olan ama durmuş olan inşaatlar yeniden başladı. Biz bir taraftan bu tüneli yaparken hükümetin de ikinci çevreyolunun inşaatına başlamış olmasını çok isterdik.  Yapılacak başka işler de var.  Bunlarla ilgili de beraber çalışabilseydik. Biz de elimizden geleni yapmaya hazırız. Ben hala umutla bekliyorum. İnşallah İzmir’e de hizmet edecekler, biz de onlarla birlikte çalışmaktan büyük memnuniyet duyacağız” dedi. 

Toplam projede yüzde 88 ilerleme sağlandı 
Kentin ulaşım yükünü hafifletecek Onat Tüneli projesinde Başkan Tugay’ın geride kalan 13 aylık hizmet döneminde büyük ilerleme sağlandı. Gece gündüz çalışarak sağ tüpteki çalışmayı tamamlayan ekipler sol tüpte ise son 150 metreye geldi. Projenin tünel kazılarının dışında kalan 1,5 kilometrelik bölünmüş yol ile yol üstündeki sanat yapılarından oluşan etabında ise çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Toplam projede yüzde 88 ilerleme kaydeden ekipler, 2026 yılı içinde projeyi trafiğe açmayı hedefliyor. 

İzmir sınırları içindeki en uzun karayolu tüneli
Tünelin yüksekliği 7,5 metre, genişliği ise 10,6 metre. Konak Tüneli’nden başlayan ve otogar viyadüklerinde son bulan transit 8,3 kilometrelik yolun en önemli etaplarından 2,5 kilometrelik Buca Onat Tüneli,  Buca Ufuk Mahallesi ile Bornova Çamkule arasında yer alıyor.  

Buca ile Bornova arası 10 dakika 
Buca ile Bornova arasını 10 dakikaya indirecek yol sayesinde Konak, Balçova, Çeşme, Urla gibi ilçelerden şehir trafiğine girmeden Bornova, Karşıyaka gibi İzmir’in kuzeyindeki ilçelerin yanı sıra İstanbul ve Ankara yoluna bağlanılabilecek. Kent merkezinde oluşacak yeri arter sayesinde Yeşildere Caddesi ve Ankara Caddesi üzerinde oluşan Bornova trafiği ile otogar yönüne Şehitler Caddesi ve Kamil Tunca üzerinden oluşan Halkapınar trafiği büyük ölçüde rahatlayacak. İzmirliler, Konak Tüneli ve Homeros Bulvarı üzerinden Buca Onat Tüneli’ne bağlanarak kısa sürede otogar ve Bornova’ya ulaşmış olacak. Projenin güncel fiyatlarla yatırım maliyeti ise 3 milyar TL.

 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu